Tuesday, August 25, 2009

pOpia...oH pOpia

Tergerak nak tulis entry ni setelah baca entry si Tijah berkenaan POPIA kegemarannya. Thanks TL.


















Normally during fasting month, aku musti menuju ke satu tempat & gerai ni mengangkut POPIA BASAH kegemaranku.

Tapi tahun ni hampeh, 1st day Ramadhan depa xberniaga, 2nd ..alhamdullilah aku dpt rasa.So dgn tamaknya aku beli RM5.00.Sebijik 50 sen daa.. Hari ke-3 aku ni drive la mcm lipas kudung...4.15 from office sampai Bagan 4.45pm. Xberniaga pulak dah. Hari ke-4 aku rush dari office 4.30 sampai Bagan 5.00 pun xberniaga. Hai la..sabar jer..maunya rasa nak bakar ja bazar ramadhan tu tapi disebabkan posa aku tahankan jugak rasa marah aku yg meluap-luap ni.














Tahun lepas kalau 4.30 tu dah ramai yg kerumun mcm semut kat gerai diaorg sebab tu la aku standby awal this year. Bak kata hubby aku "Pehal plak xberniaga diaorg ni? Nak kata xlaku...bapak punya ramai manusia yg kerumun diaorg" Sampai 3 org tukang gulung popia pun xmenang tgn.Semalam mak aku bisingkan aku sebab buang duit minyak terjah cari popia.

So arini aku NEKAD xmau pi cari dah. Huh.... (setakat mana la kesabaran aku ni)

5 comments:

  1. Kalu ada orang jual kulit popiah basah tu je kan senang. Boleh buat sendiri intinya. Masa saya kecik-kecik dulu ada jiran yang memang ambik upah buat kulit popiah je..

    ReplyDelete
  2. bettyYone,
    xbalik penang ka?
    boleh pekena popia.hehehe...

    Aishah Jamal
    Hi Aisyah, my sis in law selalu buat sendiri tapi kulit popia tu beli la. She bought from Tesco. Kulit popia buat sendiri lebih lembut kan.. isk isk..teringat popia.

    ReplyDelete
  3. balik..musti balik..lani xleh lagik..
    bdk2 nak upsr+trial spm..
    t kita bantai popia nooo~ hahaha..

    ReplyDelete
  4. aku pn suker..sgt2
    puasa ni lum jumpa popiah marvelloussss cm gini

    ReplyDelete